Reisverhalen

Graag schrijf ik verhalen over de reizen en stedentrips die ik maak. De teksten zijn vanuit mijn eigen oogpunt geschreven en bevatten dus ook mijn mening over het land, de stad of de gehele reis. Het kan dus zijn dat ik niet altijd positief ben over een bepaalde reis, maar ook dat wil ik dan graag met jullie delen.

Sindskort kunnen ook andere schrijvers hun reisverhalen plaatsen op mijn site. Ook zij schrijven de reisverhalen vanuit hun eigen oogpunt.

B's Adventures in Frankrijk XIII

De thuisreis is begonnen. We zitten nu in Nancy. Morgen nog 6 uurtjes tuffen en we kruipen in ons eigen bed. De reis is saai, lang en warm, kortom het gaat voortreffelijk.

B's Adventures in Frankrijk XII

Buuv is lekker nuchter (dr staat n fles melk op tafel) en gaat t wel redden. Ze vertelde en passent nog wel even dat onze hardloper om half 7 al gevallen was en pas op kwart na 1 in t ziekenhuis arriveerde. Das niet veijn.

B's Adventures in Frankrijk XI

Inmiddels ben ik al weer lang en breed op de camping. De otoowdocteur vond dat Frenschie een akelige tick had. Vertel mij wat, net over de grens raakt ie telkus in panieck. Dat was t dus niet: de moteur tickt. En nu? Ja dat wist ie ook niet en hij had voorlopig ook geen tijd om dr naar te kijken. Ik heb toen maar mn advies ingewonnen bij de garage en de ANWB en heb besloten het water te laten zitten tot zaterdag en verder geen onderzoek naar eventuele schade te laten doen. Als dr toch iets aan de hand is vinden ze t in NL wel. Als Frenschie t eerder begeeft, heeft t zo moeten zijn en krijgt ie een zeemansgraf onderweg. Bij gebrek aan water zullen we eventueel tot crematie besluiten.

B's Adventures in Frankrijk X

Met Frenschie bij de autoowdocteur. Sinds gisteren had ie geen dorst meer, dus we vermoeden dat hij aldie tijd gewoon last had van lucht in zn systeem. Mannetje van de ANWB had ook al gezegd: u had m moeten ontluchten! Ja lekker ding op een coll zeker, terwijl de motortemp tot 150 graadjes is opgelopen. Ik was allang blij dat ik t slangetje kon vastkrijgen.

B's Adventures in Frankrijk IX

Vandaag hebben we de langverwachte wandeling gemaakt. Naar de col de scia. Het werd een prachtige tocht, waar we vanochtend al niet meer op rekenden omdat t behoorlijk regende vanochtend. Het knapte tegen 10'nen op en toen we rond 11 aan de opmars begonnen was het mooi.

B's Adventures in Frankrijk VIII

Net aangekomen op camping Martiniere. Het is hier een heerlijke 20 graden. We gaan zi t restaurant opzoeken.

B's Adventures in Frankrijk VII

Radiostilte voor 3 dagen, ik was even met andere dingen bezig. Vooral dat ik even niet goed in mn vel steek... de burn out enzoo. Extra slapen en niet te veel doen hebben veel geholpen. Vanmiddag waren we even online. T verhaal staat netjes op marjoleinschuring.nl, dus wie t wil nalezen...

B's Adventures in Frankrijk VI

De kapper hebben we overleefd. Het resultaat was helemaal niet slecht. Het was, dat snapt u allen, 8 jaar geleden dat ik bij een kapper was, waardoor dit een enorme wellnesss ervaring werd.

B's Adventures in Frankrijk V

We hebben in de middellandsche zee gezwommen. Als ik er ben moet ik er ook even in en dan weet ik gelijk weer dat ik een hekel aan zout water heb. De kinderen vonden t heerlijk.

B's Adventures in Frankrijk IV

Vroeg naar bed zit er niet in. T puberende jong zit tot 11 uur bij de gang en komt dan mopperend bij de tent dat hij langer wil blijven. De camping is ideaal, vanaf half 11 moet t stil zijn, dus wordt de jeugd tussen half 11 en 11 gesommeerd de stilte op te zoeken. De jongsten gaan dan naar de tent en de oudsten vermaken zich nog even buiten de camping.

B's Adventures in Frankrijk III

In Monaco, we hebben de wisseling van de wacht gezien. Dat stelt niet zo heel veel voor, maar honderden mensen staan er een half uur in de brandende zon op te wachten. Ik heb een kwartier op mn tenen gestaan, met een arm omhoog, om te dilmen wat ik niet kon zien. Volgens mijn zijn et acteurs en lopen de echte guards eromheen.

B's Adventures in Frankrijk II

We krijgen inmiddels geruste reacties. Als je niks hoort gaat t goed ja. We zijn vandaag 3 keer om de caravan gelopen om alles te controleren. Het is eigenlijk een wonder dat t na zo'n klap uberhaupt functioneert.

B's Adventures in Frankrijk I

Vanaf vandaag het vervolg op 'Bijmold op safari'. De trip begint vroeg dit jaar; in verband met onze gezondheid rijden we niet 's avonds weg maar 's ochtends. Dit jaar geen nachtelijke avonturen.

India Rondreis

In eerste instantie is India geen land om te beschrijven. India moet je ruiken, voelen en proeven. Vandaar ook dat ik nu pas, twee jaar terug in Nederland, de behoefte voel om mijn kladjes aantekeningen om te vormen tot een verhaal, om de herinnering aan een andere wereld levend te houden.

Geschreven door Eefje Cobussen

Milaan Stedentrip

Milaan is de eerste stad die ik in Italiƫ heb bezocht. Eigenlijk staat Milaan bekend om de mode, maar Milaan heeft mij geleerd om te genieten van Italiaans eten. Een erg leuke stad dus om uitgebreid van het leven te genieten. Lekker eten, extravagant shoppen en dan ook nog een vleugje cultuur.

Valencia Stedentrip

Valencia is een van de grote steden van Spanje. Een heerlijke stad voor een leuke weekendtrip. Zelf ben ik geweest in half oktober en het weer was heerlijk. Lekker zonnetje, maar niet te warm.

Corfu Strandvakantie

Corfu (Korfoe) is een van de Ionische eilanden van Griekenland. Persoonlijk ben ik gek op Griekenland om het eten, de natuur, de witte met blauwe huisjes en natuurlijk de temperamentvolle bevolking. Het eiland Corfu staat dan ook op mijn lijstje van favoriete vakantiebestemmingen om lekker een weekje naar de zon te gaan.

Miami Stedentrip

Miami ligt in het zuiden van de Verenigende Staten van Amerika in de staat Florida. Miami staat bekend om haar Art Deco wijk, maar ook vooral om zon, zee en strand. Een week vertoeven in deze zonnige stad laat je proeven van een heel ander Amerika, dan bijvoorbeeld een citytrip naar New York.

Ierland Rondreis

Mooie rondreizen door ierland is hier en hier en hier en hier te boeken.